onsdag 12 december 2007

Utmaning

Utmanad av Kat ---> får jag ta mig en ordentlig funderare angående sju önskningar. Hur jag än vrider och vänder på steken låter det mesta klichéartat, kanske för att drömmaren och cynikern ibland har svårt att samsas i en och samma skalle, men låt gå...

Jag har bara EN!

Bruce Springsteen lär ha sagt: "There are no winners if not everyone's a winner!" Ända sedan jag var liten har jag visserligen avskytt att förlora, men också tyckt genuint illa om att vinna för det har då betytt att någon annan förlorat...

.... alltså önskar jag att VI ALLA FÅR VARA VINNARE. På alla områden av detta storartade fenomen vi kallar livet. Där har ni idealisten som serverad på en bricka. *ler*
---------------------------------------------------------------------
Utmanar ingen, men uppmuntrar den som vill!

6 kommentarer:

Anonym sa...

hade oxå tänkt utmaaaana dig :)

Lady of the Lake sa...

Men jag har ju redan fått en väldigt intressant utmaning av dig, så här inför framtiden och bakom bloggkulisserna! :-)

Anonym sa...

:) så sant-så sant...

Unknown sa...

Och här kommer önskestafetten. Kolla min blogg.

Lady of the Lake sa...

Ann, Ann, Ann... det var ju just de här listorna jag försökte undvika med att kort och koncist citera Brucan! Men för din skull då, ok, fast du får vänta ett tag. :-)

Unknown sa...

Ja sidu. Jag har ÅNK.