måndag 24 december 2007

GOD JUL / MERRY CHRISTMAS

[musik --->]

Inga fler jullidanden. Jag har för stunden lidit tillräckligt, även om det varit av oväsentligheter. Har ni förresten tänkt på hur ofta det faktiskt är just oväsentligheter vi lider av? Hur sällan vi verkligen uppoffrar oss gällande de stora frågorna i livet?

Nej, jag ogillar inte julen, men ibland sörjer jag att kreativitet så ofta byts mot konsumtion, tradition mot skräpkultur och förankring mot ett planlöst kringirrande i jakten på nästa kick. Tyvärr brukar det kulminera den här årstiden. Jag gör det själv och upplever därför motstridigheterna inom mig. I år har jag åtminstone hittills sluppit ruschen, tack var ett ordentligt ryggskott. Jag blir full i skratt när jag tänker på att jag föredrar det framför julshoppingen!

It's a crazy world and somehow You've got to deal with it.

GOD JUL PÅ ER ALLA! I vilket fall som helst. *leeer*
However: MERRY CHRISTMAS, EVERYBODY! *big smile*

11 kommentarer:

larsekorre sa...

God Jul i alla fall, snart är det över !

Lady of the Lake sa...

*fnittrar hysteriskt* God Jul, Lasse!

Anonym sa...

Du e dej lik, Annika! God jul! :)

Lady of the Lake sa...

Hoppsan! Om du är den jag tror att du är, har du just upptäckt att den gamla kattan fortfarande inte lärt sig sitta! God jul! :-)

Anonym sa...

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR! Hittade just din blogg och tycker den är fin!!! H. Camilla

Lady of the Lake sa...

Hej och välkommen, Camilla! Trevlig helg, du med! :-)

Anonym sa...

God Jul, tycker du skriver roligt om jul. Det är ju så där har man en blogg får man väl driva över bäst man vill och ta i riktigt så känns det bättre sen:)

Lady of the Lake sa...

Absolut! ;-) Helt riktigt, Kajsa! Ha en trevlig återstod av julhelgen, min vän. *ler*

Anonym sa...

Hej! Hittade din blogg först i dag och började läsa. Du har lätt att skriva, kan riktigt leva in i dina ord. Jag är förresten heller ingen jul-vän, men har börjat acceptera att julen kommer och går, för barnens skull. Ha en god fortsättning! Tittar säkert in flera gånger!:) A

Anonym sa...

en sån ängel bor även här, som du har på bilden. o goda julen dit, i efterskott... ;)

Lady of the Lake sa...

A

Tack! Välkommen och välkommen åter! Jo, det positiva med julen är just att den kommer - och GÅR. En god fortsättning till dig med! ;-)

-S-

Ja, vet du, undantagsvis lyckas även jag släpa med mig något hem från de här amerikainfluerade små housewifesammankomsterna... fast de flesta jag känner har slutat bjuda mig - är inte någon flitig kund precis. *flin* Fast jag gillar den här ängeln. Ha det gott! :-)