lördag 29 mars 2008

Nu finns det ...

... kanske de som hävdar att en blind leder en blind, men jag har några saker jag måste korrigera gällande ett recept jag bloggade för en tid sedan - ja exakt: [Huujeedamej]
Jag har testat en gång till och om ni prövar på det här - gör då som jag skriver nu och inte som jag skrev senast.

- minska omedelbart mängden vetemjöl till 5 dl.
- ifall du använder torrjäst, se till att vattnet är tillräckligt varmt (42 c) och klicka gärna i en msk flytande honung (sätter fart på jästen, tror jag)
- kavla hellre ut degen till EN stor brödkaka som du skär upp i bitar först när den är färdiggräddad.
- gör pyttesmå gropar med fingrarna här och där i den utkavlade degen innan du penslar med olivolja (du får goda små kratrar då!) och strö lite flingsalt över innan du sätter in plåten i ugnen.
- Vet inte säkert, men möjligen funkar vanlig ugnsvärme bättre än varmluftsdito i just det här fallet...

FÖR DEN HÄR GÅNGEN BLEV DET SÅ ENORMT MYCKET GODARE OCH FLUFFIGT SOM 17!
Nu får ni ursäkta mig, jag har lite bröd och rödvin som väntar... HUUJEEDAMEJ!

Inga kommentarer: