tisdag 18 mars 2008

allt det där

//: allt det där jag vill skriva men inte vågar allt det där jag vill skriva men inte vågar allt det där jag vill skriva men inte vågar allt det där jag vill skriva men inte vågar allt det där jag vill skriva men inte vågar allt det där jag vill skriva men inte vågar allt det där jag vill skriva men inte vågar allt det där jag vill skriva men inte vågar allt det där jag vill skriva men inte vågar allt det där jag vill skriva men inte vågar allt det där jag vill skriva men inte vågar allt det där jag vill skriva men inte vågar allt det där jag vill skriva men inte vågar allt det där jag vill skriva men inte vågar allt det där jag vill skriva men inte vågar ://

för att min båt är fylld av vatten och isen täcker sjön
förresten är båten inte ens min

7 kommentarer:

M sa...

Fint! Som en "Magnetic Fields" sang.

Skriv anda och spara det var ingen annan kan se det, tillsvidare... Eller las Karin Boye varje kvall tills du vagar!

Lady of the Lake sa...

Tack, M! Jodå, jag har min "svarta bok" och i den är det redan trångt. "There's a fine line between sadness and madness" och när bägge fenomen korsar varandra står jag ibland där så sprängfylld av känslor att jag nästan inte vågar röra tangentbordet. Det är farligt nära nu.

Anonym sa...

Hej o hallå där borta i sjön.
På tal om att skriva, jag sjöng psalmer igårkväll och jag blev inspierarad till en rubrik för ens kommande memoarerna.

Arbetsnamnet kunde vara "Smärtornas väg" ty detta vore passande med tanke på uppförsbackarnas täthet i och utanför hytten...

kring detta funderar kranföraren Nisse stillsamt i aftonens mörker :)

Lady of the Lake sa...

Nisse, min dyrbare vän! "Smärtornas väg" låter som en gudibehaglig titel för en memoar i sann luthersk anda. Mörkret är verkligen kompakt denna afton, månen kämpar för att inte kvävas under sitt täcke av tjocka moln och vittnar därmed om att det som väntar oss knappast någonsin blir bättre än det som varit...

Påsken är passionens och lidandets högtid - vi lider med och lutar mot.

;-)

larsekorre sa...

Apropå memoarer så skall nog mina heta "Var det här allt"?

Anonym sa...

kunde inte ha skrivit det bättre själv. *djup suck*

Lady of the Lake sa...

Lasse

Jag tror minsann att min ska heta "Åhå!". Väldigt gångbart österbottniskt uttryck som betyder allt från ojdå till ursäkta och förlåt. :-)

Kat

Det kunde inte jag heller, tyvärr. :-/ *kramar om*