fredag 14 mars 2008

Fredagsdepressiv

(klicka på bilden för större format)

Nu är det veckoslutet innan påsk och då kan man ägna sig åt inköp av chokladägg med små plastbitar i, påskmust med fenylalanin och små knallgula ludna fejkkycklingar made in China, hysteriskt fjäderpyntande, avancerad bakning (glöm inte marsipanen!), ingående rengöring av skrymslen och vrån och frösådd av det som ska utgöra sommarträdgården man ändå aldrig orkar sköta som man borde. Bestiga tvättberget, avkalka duschskåpet eller dammsuga. Man kan också se på Melodifestivalen och grubbla över ideal.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Jag väljer det sistnämnda!!!
Men påsken är min favorithögtid, bl a för att man inte MÅSTE göra just allt det du nämnde - påsken kommer ändå, med sitt budskap o löfte om våren o så, förstås, chokladäggen...;-)

Unknown sa...

Jösses.

De kraven har jag ju helt missat. *lycka* - om något.

Lady of the Lake sa...

Anonym

Qe? Har jag missat något? Är inte påsken just LIDANDETS högtid? (näst efter julen, alltså)

... fast nu när du säger det kommer jag att tänka på att chokladen i Kinderägg är rätt god... fast dom kunde gott göra ägget helt kompakt och lämna bort den där plastmojängen som ändå bara täpper igen dammsugarslangen!

Ann

Men små gula ludna fejkkycklingar made in China har du väl i a f? *flin* Och påskgräs?

Mys liv och hem sa...

Jag väljer också det sista ;).Det lät minst kravfullt....

Lady of the Lake sa...

Det tycker du? Jag tycker att de där kapslarna som innehåller leksaken kan vara ganska ansträngande. ;-)

(izstl lyder ordverifieringen - låter nästan som tistel - försöker universum eventuellt tala om något för mig?)

Lady of the Lake sa...

...och NU först förstod jag att du menade Melodifestivalen och inte chokladäggen! Nå, vem vill du/ni ska vinna? :-)

Unknown sa...

Tippor?

Påskgräs?

Påsk??

Que?

Lady of the Lake sa...

Krusifix? Pashka? Frigolitägg? Påskhäxor gjorda av lakritsstänger? Narcisser, helst?

Unknown sa...

Jag har så kommit ur den åldern =)

Lady of the Lake sa...

Jag med, och för att vara riktigt ärlig var mitt inlägg mest en liten provokation gentemot både trädgårds- och köphysterin. Fast mina rosmarinbuskar har fått nya krukor, jag förväntar mig mycket av dom! ;-)

Hon som lägger puzzlet sa...

Jag borde ta ned de vinröd "jul"-gardinerna i matsalen.. Skulle vilja sätta upp gammaldags spetsgardin.. såna som anstår en glad tant. Men jag har inga. Två stadsresor förgäves. Kanske man borde göra ett utrop.. på Bloggen. Snart ÄR det ju påsk. :/-

Lady of the Lake sa...

Jag ska också byta gardiner endera dagen - dessutom har jag lovat GalleriAnn att jag ska blogga dem. En sentimental själ som jag är går även de tillbaka till barndomens somrar... :-)

Anonym sa...

Alltså. Jag skrattar, eller försöker i alla fall, genom tårarna. Så förljuget allt är --- och ändå - nån slag hopp. typ.

Lady of the Lake sa...

Javisst. Märkligt, eller hur? Man kan bli alienerad för mindre.