söndag 16 september 2007

Basilluscer och klagovisor

Mina molekyler är i uppror och jag är fullkomligen tvärsäker på att den kemiska balansen i slemklumpen mellan öronen avsevärt förändrats. Javisst, någonstans ska det kännas när virus och basilluscer får härja i kroppen, men kära nå'n, detta oerhört dåliga humör som gör sitt antågande i den minut näsan endera börjar droppa eller täpps igen! Det är inte rimligt. Jag är visserligen sjuk, men inte så sjuk att jag ännu i detta skede borde se liemannen avspegla sig i skuggspelet av moln som driver förbi utanför mitt fönster.

För uttråkad för att vila och för trött för göra något vettigt av dagen glider och kvider jag omkring här och tycker rejält synd om mig själv. Det är jag åtminstone duktig på vid det här laget, jag har övat sedan i tisdags. Och varför, varför, VARFÖR, smakar allt som trä eller diskvatten på min förkylningsfrätta tunga? Ska det verkligen vara nödvändigt att naturen sätter ytterligare sten på min börda? Varken det nybryggda kaffet eller chokladen höjer humöret.

Läsa en bok? Spela gitarr? Lyssna på musik? Teckna lite, perhaps? Se på TV? Bah! Sådant är till för lyckliga människor. Normala människor. Människor vars kaffe smakar kaffe.

Klaga är vad jag vill. Klagar är vad jag gör. Ingen annan är hemma, så jag har bara er. Och ni läser ju ändå inte. Eller gör ni? Nej, snälla gör inte det! Jag skulle skämmas så förfärligt!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Shoo kompis. Kefft. Om jag åtminstone hade haft en normal lur att ringa dig från (bara mobil m kontantkort än så länge)! Kram: S i Skeoune

Anonym sa...

e d sant att du blir gnälli när du e sjuk du som annars e så fnittri?! :)

Lady of the Lake sa...

S i Skeoune! :-) Genast känns det lite lättare! Tänk att det blev Skåne för er del... Meuorr geuosapeuogarrna euoxo brreaa?

Lady of the Lake sa...

Anonym - Har du månne tagit fel på person nu? Fnittri? JAG? Malaker is my middlename! ;-)

Anonym sa...

kryat på dig???? :)

Lady of the Lake sa...

Jo, då! Fast inte helt 100 ännu! Tackar som frågar. :-) Hur e läget där då?