måndag 14 april 2008

eyes were blue

musik / music

6 kommentarer:

Anonym sa...

I loved song and the video Anni..thanks for sharing it.

Your beautiful blue eyes are pure and clear like your spirit.

I hope your time away is one of magic!

Love and Light to you!

M sa...

Hela videon och sången är perfekt. Perfekt melankolisk och symbolisk atmosfär. Marit har på sig
perfekta kläder och jag älskar hennes (im)perfekta ansiktsuttryck. Hennes roddresa är perfekt. Slutet är vad vi alla strävar efter...

Lady of the Lake sa...

Gypsy-Heart

I actually found this video through a dear sister in the blogsphere and was immediately seduced by the song and the views - the whole theme was so right on target.

Oh, I don't know about my spirit being pure... but I AM blue-eyed. With a twist of green. :-)

Love and light!


M

Där är vi helt överens! Som konstaterat! Tack! :-)

Anonym sa...

Papadaah,papadaah... ror jag ut mot havet. Blåögd men inte naiv.:)

Trevligt att du delade med dig av denna suggestiva sång. Marit är en okänd förmåga för mig. Tills nu!

Jag känner mig ibland hopplöst okunnig om nyare musik så det är intressant att del av endel här på din blogg.

Be my guide, LL!

maria sa...

Åh, jag såg Marit Bergman i Jakobstad i somras och hon var så cool. Var klädd i grön klänning och nån slags liten röd boleroaktig jacka så hon såg ut som en mix mellan rödluvan och någonslags skogsälva - och verkade ha the personality to match.. :)

Lady of the Lake sa...

Oppi

Om du bara visste hur dåligt bevandrad jag själv är bland dessa färska förmågor, men jag ska göra mitt bästa för att guida dig till det jag själv gillar - gammalt som nytt!

Har du förresten fler haiku-verser på lager? Du får mer än gärna dela med dig! :-)

Maria

Marit är otrolig och jag var fem före att besöka samma konsert i somras. Hoppas det blir fler tillfällen! :-)