torsdag 10 april 2008

Harbour

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hamn är havets kyss
och landets skyddande famn
- Binder dem samman

Lady of the Lake sa...

Så vackert uttryckt, Oppi!
How beautifully expressed, Oppi!

"Harbour is the kiss of the ocean and the sheltering embrace of the land
- Binds them together"

Anonym sa...

Tack för din fina translation, LL:)
Jag snärjer mig med haikuns mått så man får vara snål med orden.

Kram och ha en trevlig helg!

Lady of the Lake sa...

Detsamma, detsamma! :-)

Anonym sa...

Åh, älskling vad vackert, hela helheten. Ibland längtar jag nog tillbaka. Kraam, och tack för att du klär mina minnen i bilder,

Lady of the Lake sa...

*kramar tillbaks* Ibland blir man så blind inför det vackert självklara: vita björkstammar, varmröda båthus, blå himlar och hav... Jag fick en påminnelse häromdagen och ville dela med mig. :-)