onsdag 7 november 2007

Veckans bloggande gäst

Scandal Beauty

“We are scandal beauties darling. Nothing to feel sorry about” säger vackra hon med ett solskensleende på sina välmålade läppar och tonfallet är tröstande. Anledningen är att vi haft en helt hysteriskt rolig kväll ute i småstadens nattliv. Så rolig att jag är krapulent en hel vecka efteråt. Du vet en sån där kväll då alla gränser är borta och det österbottniska ”uppför dig så att ingen har något att tala om” definitivt lagts på hyllan. Mitt krapulenta tillstånd handlar alltså mera om att glorian åkt på sned den kvällen än om alkoholkonsumtion. Hon fortsätter att trösta mig och viftar bort mitt olyckliga jämmer med sina välmanikyerade händer. Ja varför skulle jag be om ursäkt för att ha bjudit på lite andra sidor av mig själv än jag gör till vardags eller känna skuld och skam för att ha haft riktigt skoj i trevligt sällskap eller för att ha röjt som jag är van att göra i städer så stora att ingen ids höja på ögonbrynen. Så jag känner mig rätt nöjd med att hon kallar mig scandal beauty. Oh yes we are darling.

CH

christianirjala.blogspot.com

Ps! Ja det är jag på bilden
men i ett annat sammanhang. Ds!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det var det värsta vilka drop dead gorgeous skyddsänglar du har fast du inte ens går i kyrkan längre!! Du e förresten hur cool som helst själv också! =)

Lady of the Lake sa...

Jodå, och den här är en RIKTIG ljusbärare! Speciellt då stearinljus... *ler* Tack!

Unknown sa...

:))) Den bilden har jag sett förut. Och det är så skönt med icke österbottniskt uppförande. Jag förstod aldrig uttrycket "Leva så gud ser dig". Vadå, blev han slöussblind allt emellanåt :)? Låter mänskligt.

Anonym sa...

Låt os leva, så vi vet att vi levt. Så länge man mår bra, de omkring en mår bra och ens eget samvete mår bra spelar det inte så stor roll vad någon anser som är rädd för att leva....

Lady of the Lake sa...

Bibelbältet stramar åt rätt hårt ibland, eller hur? "Skrattar idag, gråter i morgon" är också ett uttryck för att lära uppsluppenheten veta hut. Ja, jag vill hellre begå misstag medan jag lever, än begå misstaget att aldrig ha levt! ;-)

Anonym sa...

Darlings, darlings! Lets Live and Enjoy Life while we are still Alive! Va fint skrivet och vad bekant det låter.. :) Kram!

Lady of the Lake sa...

*skratt* Jag funderade ett tag där hurdan arbetsfördelning ni har - vem som står för skönheten och vem som står för skandalerna - men det har visat sig att ni är fullvärdiga "partners in crime"... *blink*