torsdag 1 november 2007

Alla dessa dagar...

... och år som bildat ett ännu inte så långt liv, beskrivs till viss del och innehåll i etern denna lördag kväll och söndag förmiddag. Huvudroll i dramat har en person väldigt nära besläktad med Lady of the Lake-gestalten och för de som upplever sig benägna att tro att det t o m kan röra sig om en och samma person finns osannolikt något tungt vägande skäl att ompröva den teorin, alternativt ägna sig åt vadslagning med det egna huvudet som pant eller dylikt... *blink*

De egna upplevelserna är just egna. Likadant är de egna sanningarna ens egna sanningar. När dagar lagts till år står man plötsligt där med fler frågor än svar, men tror sig ändå att ha lärt något av/om/för livet. Det som komplicerar saken är att livet är större. Större än dig, och större än mig. Det är helt enkelt - större.

7 kommentarer:

larsekorre sa...

Hoppas jag kan lyssna ! Undrar bara är det Pt1 och Pt2 eller ere sammalika !

Anonym sa...

Fantastisk fönsterbild och jag är övertygad om att programmet kommer att vara av samma kaliber!

Välkommen till Egocentrum *LER*

Lady of the Lake sa...

Lasse, jag har tyvärr ingen aaaning och måste nog erkänna att jag inte är (varit?) någon särskilt flitig radiolyssnare, men jag tror att man kan ladda ner programmet som ljudfil från Yle Arenan efter att det sänts. Ifall det inte skulle höras över sjön... :-)

Tack, CH, nu förstår du nog precis hur nervös jag är och skulle jag inte lita på ditt omdöme på det sätt jag gör är det alls inte säkert att jag hade ställt upp! *ler*

Fönsterbilden utgörs av den vy man möter direkt man stiger över tröskeln hemma hos oss, INNAN man tänt lampan som avslöjar också en annan sida av verkligheten... ;-)

Anonym sa...

Jo jag vet A och jag håller dig i handen och vet också att A-S är genialisk där hon sitter och klipper ihop sitt råmaterial så allt kommer att bli bara så bra.

Alla borde egentligen någon gång höra sig själv tala om sig själv i etern. Det är rätt hälsosamt.

Lady of the Lake sa...

Tack, vännen! Att A-S är ett geni vet jag. Men det är också ungefär det enda jag vet just nu. *ler enfaldigt*

Anonym sa...

Det var jättebra - det jag hörde för allt oljud hemma hos oss. Får nog lyssna på det på nätet också för att fylla ut hålen som uppstår när leksaksflygplan flyger och barn tycker att det är tråkigt... O kände inte igen din röst heller...

Det var bra - det var du!

Lady of the Lake sa...

Tack! Jo, det var jag. Vi ses! :-)