onsdag 21 november 2007

Veckor efteråt

det där hatet du möter
det där mörkret
du aldrig önskar
aldrig vänjer dig vid
men uthålligt bär
för att du vill
om så bara för en stund
få vara den du är
och inte enbart skuggan
av ditt eget ljus

när du inte längre orkar
prata vardagen full med luftbubblor
som konstgjord andning
åt en iskall vedspis
tralla öronen tomma
med visor om evig lycka
sälja din själ för en stund av lugn
be om ursäkt för den längtan
som sneglade på livet
---
är jag den jag tror jag är
eller
är jag den du säger att jag är?
---
spott och grus
din sammanbitna mun
gråten i trappan
veckor efteråt

6 kommentarer:

Anonym sa...

Veckor efteråt blir plötsligt år efteråt och så vänder det och

"är jag den jag tror jag är eller är jag den du säger jag är"

får liksom en helt ny betydelse

Lady of the Lake sa...

Hur då?

Anonym sa...

Ooops!

Här har jag satt mig i en sits där jag plötsligt upptäcker att för att svara blir jag tvungen att avslöja mer och att vara mer personlig än jag hade räknat med ..

Hur gör jag nu

*LER*

Anonym sa...

Tack vännen för en trevlig träff. "Hur det än blir" så var det jättespeciellt att få träffa dig efter alla dessa år :)

Lady of the Lake sa...

CH

Nu du är vi ute efter din livserfarenhet och överlevnadsinstinkt, förstår du! Vänligen utveckla temat! *leeer*

Icebell

Ja, det var verkligen trevligt att träffas och "hur det än blir" är jag ganska säker på att "det blir" - åtminstone i någon form! Måste bara smälta lite intryck först... *ler* Vi återkommer!

Sanna sa...

Jag tror att du mycket väl vet vem du är. Därinne. Kram!