torsdag 18 oktober 2007

Trötthet och redbarhet

Nu är det höst på allvar och det stora vemodet rullar in. Som om man ändå inte besatt en ordentlig portion av den varan året om. Under lunchen orkar kollegorna och jag knappt prata med varandra trots att vi normalt slåss om talturen, och när jag efter jobbet äntligen kommer mig för att lämna in min gitarr för modifiering och finjustering, får jag bita mig i tungan och skyndsamt avsluta ärendet innan tröttheten hotar välla ut över första, bästa sympatiska främling.
My personal Jesus, som befinner sig i Jakobstad och planerar föreläsningar, ringer och funderar hur jag har det och ifall jag är på väg till torsdagsjazzen, samt planerad bloggträff med Lotta och Quickie. Nej, det är jag ju inte. Eventuella oroliga läsare som befarat att Jakobstads kvot glamourladies kraftigt riskerat överstiga gränsen för all ära och redbarhet just detta dygn kan m a o sova lugnt inatt.
Frusen och eländig planerar jag nu nedsänka min lekamen i husets badkar. Vad jag tar med mig i plurret är det bara A-S och CH som vet. Och dom har säkert redan förträngt det.

10 kommentarer:

Anonym sa...

*FNiTTER*

Lady of the Lake sa...

Fnittra lagom! *LER* Man får göra så gott man kan här i världen, för att få lystmätet tillfredsställt utan större åthävor...

larsekorre sa...

Slår vad om att du har en sån här i badet: http://bloggbilder.aftonbladet.se/images/2057/img_44a2d803461.jpg

Lady of the Lake sa...

Du Lasse, cencuren verkar ha tagit din bild... Vill du försöka igen, eller var det kanske det bästa som kunde hända? ;-)

larsekorre sa...

Närå! Inget censurbart alls ! Saken ifråga var gult med orange plastnäbb och har ett kvackande ljud för sig när man klämmer på den !

Lady of the Lake sa...

Va!? Har ni sådana bad-ekorrar i Svearike?!

larsekorre sa...

Nej Nej våra skuttar (och en del av era flyger!)men min "kompis" vete faaan vad han håller på med.

Lady of the Lake sa...

*fattar ingenting, ingenting alls...* Gummiankan, duuu och jaaag, vi har skoj varenda daaag, gummiankan jag gillar dig bäst av aaaallt! *sjunger högljutt*

Anonym sa...

Skulle ha varit roligt att träffas igår! Jag är faktiskt nyfiken på dig och Ch talade så varmt om dig... Det blir säkert fler bloggträffar ;)

Lady of the Lake sa...

Tack det samma, Katarina - hade varit trevligt att träffas! - och det är alls ingen omöjlighet att jag dyker upp i sammanhangen någon gång. :-)