tisdag 9 oktober 2007

Splittrat panorama

Go' vänner! Fenomenet Facebook visade sig passa mig dåligt och därför har jag avlägsnat mig själv ifrån detta gigantiska panorama där åtminstone jag själv kände mig mer splittrad än sammanhängande. Jag har visserligen haft kul åt en del applikationer, men märkte också att de funktioner jag mest uppskattade var sådana som ändå hela tiden funnits på annat håll i form av vanliga mail etc. Kontakten till Er, kära vänner, både ni som funnits på FB eller i andra sammanhang, vill jag ändå gärna behålla! Skriv alltså närhelst ni vill, men då på adressen lake_alike@hotmail.com

8 kommentarer:

larsekorre sa...

Har inte fattat de där med facebook ännu, what's the dil som vi säger här hemma.Vad är bättre?
(än e-post o sånt)(som för övrigt är ekorrbaserat )

Lady of the Lake sa...

Ja du, Lasse... tror du frågar fel person. Jag blev inbjuden av en väninna som använder FB för att hålla kontakten med sina vänner världen över och för henne funkar det. Största skillnaden är väl att man försökt samla både mail, blogg, communities och dejtingservice på samma kanal (to be honest!). Hör man till en stor umgängeskrets, förening eller dylikt har man säkert nytta av FB, men för väldigt många verkar det nog vara frågan om en modernare version av boken "Mina vänner" från 70-talet... (eller när den nu kom) Inget fel i det, i o f s. :-)

Anonym sa...

fast du hade sötare bild på dig själv där :)

h unknown

Lady of the Lake sa...

*skratt* Äh, det där ids jag inte ens kommentera!

Anonym sa...

Halloj!! Märkte att du var borta från fb mitt i allt.. Men du finns ju ännu här iaf.. :)

Lady of the Lake sa...

Yupp! Och härifrån försvinner jag enbart under pistolhot eller servernedläggning. :-) (Din arbetsgivare har förresten vackra fönster i sitt kontorshus, eller hur!?)

Anonym sa...

Du skapade en lucka juh i min Entourage. Vi får ta upp det här på nästa styrlesemöte *FLiN*

Lady of the Lake sa...

Det är min uppgift här i livet, förstår du - att åstadkomma tomhet och förvirring! ;-)