fredag 26 oktober 2007

Rikedom

Jag har känt mig ovanligt rik den här veckan (förutom nervositetssvackan igår eftermiddag då förstås, se föregående inlägg). Rik i den bemärkelsen att tillvaron allmänt varit händelserik, men också för att jag upplevt rikedom i egenskap av underbara människor som finns - eller infunnit sig! - i mitt liv och tillfört mig mycket i form av glädje, uppskattning, lagom mängder utmaningar, kunskap, men också lättnad och emotionella avslut.
Ikväll vill jag därför speciellt tacka några av er, utan inbördes rangordning och utan att någon som inte just denna gång nämns skulle vara mindre uppskattad för det...

Kotiväki: M, J & föräldraskapet - what can I say? Älskar er.
Familjen 4xB - det trygga och inarbetade umgänget är ack så skönt, speciellt när man är trött...
Kollegorna - för att ni pallar för min egensinnighet, fajtas lite lagom och fostrar mig.
Johnny, Mr MusicMInister - för att jag får ta del av din musikalitet och förbehållslösa inställning.
CH och hela bunten på Cix-mingelparty - tack för alla era värmande ord och så innerligt trevligt att träffas!
Bloggvänner både här och var i cybervärlden - ni är lysande lanternor i höstmörkret.
Tom, gitarrdoktorn - för att du inte bara fixade min nya gitarr utan också hjälpte mig begrava den gamla.

Ha ett riktigt skönt och trevligt veckoslut, everybody!

13 kommentarer:

Unknown sa...

God morgon a. Det var verkligen roligt att träffa människan bakom bloggen med de vackra bilderna och orden. Jag hoppas innerligt det inte var sista gången.

Tack för att vi fick njuta av den fina musiken.

Allt gott och ett bra veckoslut till dig.

Anonym sa...

"Lagom mängder utmaning"

*FLiN*

Du får helt klart öka dosen ..

Lady of the Lake sa...

Ann

Tack och go'förmiddag (är det nu)!
Jag har beundrat din blogg och det du skriver för dess skärpa och verkligheten gjorde mig alls inte besviken! Den dimension som förstärktes var din härligt småcyniska sense of humour. Vi ses säkert igen! :-)

Christian

Ökningen av dosen utmaningar får gärna ske stegvis... *leeer*
Tack för att jag fick besöka din personliga sfär igen och se en annan sida av din IRL-verklighet!

Anonym sa...

Att gå in på din blogg är som att besöka en kyrka för att finna lugnet.. fast mycket trevligare (enligt mig..!)!! Dina foton är inte kattpiss minsann! *avundsjuk* ;) Du verkar vara en sprudlande källa av kreativitet.. Men oj.. nu förstörs lugnet av grannens.. "Men lägg av då.. vad DUM du är, J. Du är DUM, J!" Den ständiga kampen mor och dotter.. mamman går upp i falsett.. och snart börjar ungen gråta.. the never ending story.. Bonjour Lady of the Lake!! Et bon-weekend!! :)

Lady of the Lake sa...

Hej Tankie, nice to have U around! Det där med kyrka är inte speciellt långsökt annat än tidsmässigt, vet du. Hoppas grannarna lugnar ner sig snart, annars får du anlita Blyerts kompisar för lite skrämseltaktik... vad var det de kallade sig nu igen... Ramm...Rammst... nå'nting...? ;-)

Anonym sa...

Vad roligt det är när man känner efter och inser att man har det bra. Jag tänkte likadant när jag bedömde min vecka. En del trista inslag men på det stora hela en mycket bra vecka. Jag ska också försöka komma ihåg att tacka människorna kring mig!

Lady of the Lake sa...

Happiness - You said it all, vännen! :-)

Anonym sa...

Synd att den var utan inbördes rankning, för vi kom ju högt upp! ;-) Tack för en trevlig kväll, nästa gång kanske vi orkar med mer och längre... Du vet vad jag menar! Ni förgyllde vår kväll!

Lady of the Lake sa...

Alla är högst upp! Ni också, gullungar! :-) Tack och lov att det finns människor i vars tillvaro man kan släpa sig in och säcka ihop. ;-)

larsekorre sa...

Tack själv !

Lady of the Lake sa...

*leeer*

Anonym sa...

Tusen TACK för att jag fick uppleva den underbara sången, fantastiskt att träffa dig och hoppas att vi ses snart igen.

Lady of the Lake sa...

Tack själv, Dockan, och vilken underbar HUMOR du har! Jo, jag tror nog att vi ses igen! :-)