torsdag 11 oktober 2007

Om att ta bladet från munnen

När jag mellanlandar på torget i den lilla staden där jag ska ta bladet från munnen, lägger jag genast märke till en gul, rund klisterdekal - Svensk Ungdom står det på den - och när jag ser mig omkring bland bilar och traktorer konstaterar jag att visst är det här de håller hus.
Orsaken till att jag stannar är att telefonen ringt och när samtalet är avslutat konstaterar jag att det nu är dags att orientera mig fram till det gula trähus där ceremonin ska äga rum. Jag ska bli intervjuad angående mitt förflutna, min kreativitet, samt om bakgrunden till mitt bloggande.
Jag är riktigt nervös nu. RIKTIGT nervös.
När jag kommer in genom dörren möts jag av en varm och personlig miljö, och luras till åtminstone en stunds bedrägligt lugn medan vi äter asiatiskt och ägnar oss åt umgänge med fler katter än jag minns namnet på. Den helsvarta med mest integritet blir min vän trots att den först stryker öronen bakåt och försätter svansen i fiendeställning.
Så är det då dags. Rösten darrar och jag förbannar alla ord som plötsligt är som bortflugna ur mitt medvetande. Damen med mikrofonen jobbar proffsigt, sympatiskt och vant, men ämnet är inte så lätt att närma sig och när nervositeten äntligen börjar ge vika har vi redan tragglat oss igenom en och en halv timmes samtal. Musikstyckena är utvalda och inte mycket till återvändo finns. Som tur är ska materialet redigeras innan det så småningom sänds ut i etern. Puh.
Och nu då?
Ja, jag vet inte... skulle ni vilja veta sändningsdatum och klockslag? Finns det intresse av det, tror ni?

11 kommentarer:

Anonym sa...

Du skulle bara våga låta bli! :(

Lady of the Lake sa...

Hej Samppa! Nej, dig vågar jag ju inte misshaga direkt! :-)

larsekorre sa...

Jodu ? Tid o Plats ? (kanske inte något jag kan lyssna på, här på fel sida ?)

nanna sa...

jodå, naturligtvis finns det intresse!

Anonym sa...

Dear God, skämtar du! What? When?? :)

Anonym sa...

Jepp! Låter spännande. Intresse finns.

Lady of the Lake sa...

Lasse

Du, jag vet faktiskt inte om ni hör den aktuella frekvensen där du bor, men tidigare har man kunnat ladda ner programmen från kanalens hemsida. Meddelar webadressen tillsammans med datumet i s f, här på LoL.

Nanna

Äh, du har väl ändå hört det mesta till både leda och lusta! :-)

Happiness

Lite samma sak för dig som för Lasse gissar jag?

Sussi

Med mig vet man aldrig... jag kan dyka upp varsomhelst och närsomhelst... ;-)

Ok, everybody - jag meddelar datum, klockslag och frekvens här på min blogg när jag själv får besked. Borde vara sändningsklart inom ett par veckor. To be continued...

Anonym sa...

Vadå "skulle ni vilja veta...?"... :) Självklart vill vi veta! Det har jag sagt redan. Jag säger som någon annan sa här ovanför, du skulle bara våga låta bli att berätta! :)

Lady of the Lake sa...

Hej Blyerts! Jo, jag ska, jag lovar! :-) Blir bara så trött på mig själv ibland att jag tror att alla andra också är det...

Anonym sa...

I det där lilla gula trähuset möter man Jesus redan i hallen och så alla dessa katter. En brukar tyvärr lägga sig på min smörgås när jag är på besök men Otto är min absoluta favorit. Din är Svarti.

Du må ha varit nervös då du pratade med mikrofonen men jag kan försäkra dig om att det är en märkligt befriande känsla att höra sig själv i radio. De egna orden klipps och redigeras av någon annan. Man får liksom ett nytt perspektiv på allt det där som snurrar runt omkring en ..

Lady of the Lake sa...

... vilket jag verkligen, verkligen hoppas! Men du brukar veta vad du pratar om, CH, så jag klamrar mig fast vid det. Jag blev störtförtjust i både hemmet och katterna, och ägarinnan visade sig ha ett hjärta modell större. Jo, jag mötte också Jesus i hallen, han var sig lik, tyckte jag. ;-)