måndag 21 januari 2008

Nuovomondo

En vuxen dotter behöver ett avbrott i rutinerna bestående av arbete och vardag, men kanske mest av allt för att hinna ikapp sig själv. Femstjärniga hotell får ge vika för sängen i flickrummet, pappas experimenterande i köket och en moders bestående omsorg om både det ena och det andra.
Ljuvliga människor som av outgrundliga anledningar finner mig vara värd besväret släpar med mig dit jag egentligen inte vågar gå, och vi äter lövbiff och pizza och mjölken flyter över både caffélatteglaset och filmduken följande dag. Jag märker att jag har inte bara en, utan TVÅ bröder i samma stad och det gör mig försiktigt lycklig. Jag funderar ett tag över förluster som ibland bär på dolda välsignelser och när jag senare besöker vänner jag inte sett på mycket lång tid känns det gamla plötsligt väldig nytt och det gamla såväl som det nya inte längre lika skrämmande.

Nuovomondo. Börjar den inifrån eller utifrån?
TACK allihopa!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det är dig väl unt.
Skåne-S.

Lady of the Lake sa...

Tack, Skåne-S! Och så kul att se din sympatiska nuna i den virtuella ankdammen också! :-)

Anonym sa...

Tack själv för Närvaro!

Nuovomondo var en oerhört sugestiv och överraskande vacker film.

Lady of the Lake sa...

Nåja, det vet du mycket väl att det var lite si och så med f f a sinnesnärvaron... *flin*

Ja, utan tvekan en av de vackraste filmupplevelserna på mycket länge!

Anonym sa...

You are on to something...nu...på väg - till något bra. Kram mylady

Lady of the Lake sa...

Jag hoppas det, Kat. Kram!

Anonym sa...

För ett tag sen köpte jag lila tulpaner - då tänkte jag på dig. :)

Lady of the Lake sa...

Du minns min förtjusning, märker jag! :-) Ja, lila eller svarta tulpaner tycker jag mest om. Eller också ett färgfyrverkeri som på bilden, men allra helst sådana som växer fritt på marken!