måndag 7 januari 2008

Nessie

14 kommentarer:

Luontopolkublogi - Naturstigsbloggen sa...

Vackra bilder!
Liknar en noshörning som strandat.
Har du hört talas om Månberget? Det är en utsiktsplats som få känner till i Åbo.

Lady of the Lake sa...

Tack, M! :-)

Nej, tyvärr känner jag inte till Månberget. Fint där?

I bibeln talas det om två kaosodjur som levde där havet tog slut (jorden var ju platt på den tiden, som du vet!) alternativt vid speciellt farliga vattendrag: Behemot och Leviatan. Det här är väl kanske endera. Eller också är det Ladyns skuggsida... ;-)

Luontopolkublogi - Naturstigsbloggen sa...

Ja, det är vackert på månberget. Det kan du se på bloggen. Fler bilder kommer...
Jag har inte läst Biblen från pärm till pärm...
* * *
FILL-IN: Alltså, igen: Jag är Ä/E-blind! Vet inte när det ska vara Ä/E där Ä uttalas E eller E uttalas Ä. Heter det perm eller pärm? Permafrost, pärmafrost...? ÅÅHH!
* * *
...för att jag inte bara ha gjort det.

Anonym sa...

Det är ju för f*n Nessie... ;) Slängde du nå mat åt honom, bröd eller nåt??

larsekorre sa...

..och om du nu skall mata henne (honom, den ?) gör det ICKE efter midnatt !

Lady of the Lake sa...

Magnus

Stavfel och ordblindhet är ok här! :-) Pärm och permafrost, by the way.

Laminho

Äh, du vet... jag smulade bara ner ett par små Jeppisbor och så gick det som det gick... Vattenväsen är LÖMSKA typer, L! ;-P

Anonym sa...

You've got mail ladyn.

Lady of the Lake sa...

Lasse

Vid midnatt kan det vara så att jag är den farligare av oss... och den med vassare tänder... ;-)

Kat

TACK! Tusen kramar och jag återkommer lite senare i veckan!

larsekorre sa...

UAAA Sover du upp och ner hängande i knävecken oxå ! Detta är ju rent transylvanskt !

Lady of the Lake sa...

*skratt* Fram med krusifixen och vigvattnet nu, Kurre, annars är du snart själv utan spegelbild!

Nää, jag sover med huvudet under täcket, kängorna på huvudkudden och hörntänderna har jag hämtat från Buttericks...

Anonym sa...

He e säkert ArmaGäddon!

Lady of the Lake sa...

Nä, he e AnniHilator! ;-)

Luontopolkublogi - Naturstigsbloggen sa...

Kanske en AnniGator?

Lady of the Lake sa...

Saddest case ever of "catch 'n release"? *gråter krokodiltårar*
;-)