fredag 20 juni 2008

no ordinary love

8 kommentarer:

Anonym sa...

Den låten hade jag nästan glömt...

Lady of the Lake sa...

... men den är fin, eller hur? Jag minns när jag såg videon/hörde låten första gången - den vidrörde min sentimentala sjöjungfrusjäl till max - och jag tänkte att Sade måste vara den vackraste kvinna som promenerat på jorden... ursäkta, simmat i vattnet... eller hur jag nu tänkte... ;-)

Anonym sa...

Ja, hur tänkte du egentligen?? :) Jo, det är en jättefin låt. Den har snurrat i skallen hela dagen nu efter att jag lyssnade på den :)

Fisken Svea sa...

Jag har simmat mycket med Sade ;)
På kallvinden har jag hennes skivor från 80-talet, som LP:n, men jag ahr ingen skivspelare... =( Men nu fick jag en liten nostalgitripp! Tack! =)

Lady of the Lake sa...

Tomas

Den fastnar, den fastnar... men det gjorde tyvärr även din Midsummer by IKEA-videosnutt... jösses så mycket vansinnigheter som ska samsas i ett och samma huvud så här års. ;-)

Svea

Varsågod, det var så lite så! ;-) Jag råkar faktiskt ha några CD:n som jag införskaffat så här i efterskott men lyssnar jag för mycket på Sade blir jag så blödig att saltvattnet stänker och då menar jag inte vågskvalp! :´)

Anonym sa...

I'm surprised by this wonderful video "no ordinary love" !

Anonym sa...

Jag håller med om vad du sade om SADE.:)

Ursnygg och cool i sin souljazziga stil! Jag har många trevliga minnen kopplad till hennes musik.

Lady of the Lake sa...

Lilitha

I always liked this song/video myself, and when I first heard it it really moved my sentimental "mermaid-soul" and I must have been humming the melody for months. :-)

Oppi

Hon ÄR cool. SKÖNT cool. Som ett milt sommarregn genomlyst av några kvardröjande envisa små solstrålar. :-)