måndag 9 juni 2008

neptunian feet

Ja. Jag är fisk. Till stjärntecknet alltså. Och om fiskar sägs det att deras fötter är som deras ögon - stora, ömma och fuktiga. Så här läser jag i en astrologibok av tvivelaktig härkomst: "När du träffar en fisk ska du först se på deras fötter, de kan vara antingen anmärkningsvärt små och välskapta eller också jättestora och spretiga som hos en trött städerska. Få fiskar är långa till växten och neptunianska kroppar är ibland lite bakvänt byggda, men tack vare deras utomordentliga grace lägger man sällan märke till det - de verkar på något sätt flyta fram istället för att gå, som om de simmade tvärs igen rummet eller nerför gatan".

Jojo, sätt tillräckligt höga klackar på mina stackars sjöjungfrufenor och jag går inte heller speciellt långt. Men jag har försökt. SOM jag har försökt!
----------------------------------------------------------------------------------
Yes. I am a piscean. When it comes to starsigns, that is. And about pisceans, there's a saying their feet are like their eyes - big, tender and moist. In an astrology book of dubious origin I read about my starsign and this is what I'm told: "When you meet a piscean, you should first check their feet, they may either be remarkably small and wellshaped or huge and sprawling like the feet of a tired cleaning lady. Few pisceans are tall and neptunian bodies are sometimes constructed a little backwards bent, but thanks to their extraordinary grace it is however seldom noticed - in a way they seem to float instead of walk, as if they swam across the room or down the street".

Well, put heels high enough on my poor mermaid fins and I do not walk very far either. I have tried, though. As I have tried!
[länk/link]

11 kommentarer:

Fisken Svea sa...

Känner mej lite träffad, fast jag är en lång fisk med "smäckra" fötter, men de trivs inte alls på klackar. Jag har också försökt, men livet blev inte alls bättre, tvärtom, det blev lättare när jag slutade försöka! =)

Anonym sa...

Nu förstår jag din förmåga att sväva i luften!

Du får nog allt sätta in ett klipp där du flyter över Vasa torg nån gång.;-)

Själv är jag väl för cynisk när det gäller horoskop men visst svävar jag ibland när jag springer. Åminstone så gör mina tankar det.

Lady of the Lake sa...

Det finns många fördomar gentemot oss fiskar tycker jag - utöver dom om stjärtfenorna då, förstås... som att vi t ex är väldigt emotionella, intuitiva, konstnärliga, vackra, sympatiska och charmiga...

... men det är BARA fördomar, eller hur, Svea? *flin*

Lady of the Lake sa...

Det ante mig att du är kräfta, Oppi! Du rör dig smidigt både framåt och bakåt och i sidled och kors och tvärs precis som en sådan... åtminstone över cyberterrängen och tydligen rätt obehindrat IRL också. :-)

Att vara cynisk kännetecknar dessutom just ditt stjärntecken. Tro't om du vill. Eller inte. *flin*

larsekorre sa...

Jo jag är ju också fisk. Men grace ...hmmm det är inte direkt jag. Jag är också född i apans år vilket märks på att jag precis har slutat släpa knogarna i backen vid gång!

Lady of the Lake sa...

Men herregud, Lasse! Du också! Rör det sig enbart vattenväsen här? Visste du förresten att fiskarna är zodiakens överskottslager? Alla de där resterna som blivit över när andra stjärntecken tilldelats sina karaktärsdrag har hamnat hos fiskarna. När man riktigt börjar fundera över saken har vi lite funktionen av en blindtarm... ;-)

Fisken Svea sa...

Jamen visst, fördomar är inte alltid tagna ur tomma luften! *snärtar lite extra med stjärtfenan*

Anonym sa...

intressant läsning d där... försökte titta på mina fiskfötter om de såg små eller trötta ut men fick inget svar. o att vi som fiskar svävar fram när vi går, så har jag nog aldrig då känt! ;))

Lady of the Lake sa...

Svea

Lite musik att snärta med stjärtfenan till, kanske? ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=j-sEeL_M6SM

-S-

Jaaa! Du är ju också fisk, juh! Svävandet kommer efter att man lärt sig snärta med stjärtfenan, vännen! Haka på bara så visar Svea och Ladyn vägen! Charmen och förutsättningarna har du redan. *KRAAAM*

larsekorre sa...

Hmmm avskrapet....blindtarm....???
Skall jag alltså tas bort snart på grund av min betydelselöshet?
Usch, usch finns det inte nåt stjärntecken som heter E......

Lady of the Lake sa...

Åh, Lasse, jag glömde ju totalt bort hur KÄNSLIGA vi fiskar är!
:-/
Ursäkta mig! Du får gärna vara ekorre om du vill! :-)