torsdag 29 november 2007

Stipendieansökan

Nåväl, go'vänner, hoppas ni har det bra i vintermörkret!

Väl hemkommen från några dagars vistelse och arbetsresa i vårt västra grannlands huvudstad har jag denna afton funderat och krumelerat och budgeterat kring en stipendieansökan till Svenska Kulturfonden... Med lite tur och fondvälvilja utges kanske en CD med "Lady of the Lake"-musik på marknaden i sinom tid...

Vill ni lägga in ett gott ord för mig får ni därför gärna göra det, och då är enklaste sättet att göra det just här och just i dessa dagar. Min blogg fungerar nämligen som främsta arbetsprov och referens. Ett varmt tack också för all uppmuntran jag fått tidigare! Det har betytt mycket för mig!

För er som kanske inte hört min musik finns en länk uppe till höger på den här sidan: Egen musik, "Where grace is".

(foto: Christian Irjala, Studio Cix)

23 kommentarer:

Anonym sa...

Åh! Äntligen! :)

Vad spännande! Jag har ju fått lyssna till din sång ända sen det ljuva 80-talet då du var en av den som fick mig att vilja gå samma musiklinje. Sen dess har det blivit många sånger; hemma-hos med gitarren i knät, vackra sånger på bröllop, engagerade "hemmastudio-karaokesessioner" och nu senast den underbara sången här på bloggen.

Jag får inte betalt för att säga det här :) Det kommer ur djupet av mitt hjärta. Mer Lady of the Lake för folket att lyssna på och njuta av!

larsekorre sa...

Att inte sprida din röst o musik är nästan kriminellt ! Med tanke på alla medelmåttor o idoltrams så framstår du som 100% kvalitet! Hör gärna av dig om det är något jag kan göra på denna sida av pölen, jag menar vad som helst för att hjälpa !

Anonym sa...

lady of the lake behövs verkligen ute i världen! din sång är äkta o når ända in i själen!

Anonym sa...

Nu har jag en fungerande högtalare på min dator igen. Tack och lov. Din sång värmer i denna mörka tid.
Jag har gjort "reklam" för dig på min blogg, hoppas det lockar ännu fler lyssnare.
Ha det gott.

nanna sa...

efter att få njuta av din röst i några år är jag sannerligen av den åskiten att din röst borde fås på skiva! förutom rösten har du också en väg med orden! som någon redan sa, din musik når ända in i själen och ibland vill jag bara gråta då jag hör dig sjunga (på ett positivt sätt naturligtivs :)). lycka till med skivan!

Anonym sa...

Oj oj.. Hoppas verkligen att vi får höra dig på en skiva så småningom! Ps. Angående skivfodralet (räknar verkligen med en skiva snart) så tycker jag att nåt av dina foton skulle passa perfekt.. Såå mera musik till folket, framförallt mera Lady of the Lake musik.. ;)

Anonym sa...

Helt super!
Diggar din röst och hur du andvänder den. Den är i balans med låten. Du ska absolut göra en skiva
för du är begåvad.

Lady of the Lake sa...

:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

Anonym sa...

Just "Where Grace Is" är något av det bästa jag hört någonsin, den har hjälpt mig genom en tuff tid. Har lyssnat så många gånger att jag kan den utantill och går och nynnar på den för mig själv ibland. Kvalitetsmusik av dethär slaget förtjänar absolut större spridning

Anonym sa...

Jag hoppas verkligen att det blir en skiva med Lady of the Lake. Din mäktiga röst och sårbarheten när du sjunger vill jag gärna ha mera av :)

Unknown sa...

Nåjaa!
Ikväll borde du ha varit i studion och spelat in lite sång. Det var väl på tiden! Hoppas att det gick bra, men det vet jag att det gjorde eftersom det knappast kan gå annorlunda med så mycket talang. Hoppas att även kulturfonden inser detta:)

Lycka till och kör hårt!

Anonym sa...

Kluärrt hun skä hä stipendiumm!

Lady of the Lake sa...

Tack Petter och Stig - och alla andra också givetvis! :-)

Men du, Stig, nu måste jag nog få hänvisa till din blogg - annars kommer kulturfonden att tro att jag skrivit din kommentar själv!
Här är Stigs (= feles fenomenal) blogg: http://bloggen.fi/stig

Anonym sa...

Ja, din musik måste vi få på skiva. Kommer ofta hit för att lyssna. "Where grace is", låten, sättet du gör den på, allt - rör vid mitt allra innersta. Egentligen finns inga ord för den känsla din musik förmedlar, den är bortom...

Lady of the Lake sa...

..."bortom"? Ja, det kanske den är. :-)

Anonym sa...

Ja...eh, ibland kan jag inte med ord beskriva den känsla jag fått via t.ex. musik. Så bortom...e det enda jag kan komma m då ;) Ord blir futtiga ibland...

Lady of the Lake sa...

"Bortom" är en bra beskrivning, Kat, och tolkar i större utsträckning än du vet om den känsla som gav inspiration till "Where grace is". Tack! :-)

Anonym sa...

Bästa Kulturfond.

Jag anser att Anni bör få möjligt att utveckla sin musikaliska ådra. Det är något som är en stor del av henne och som inte ännu uppnått sin fulla potential. En CD med Annis musik skulle också glädja hennes medmänniskor.

Tomas Karls

Lady of the Lake sa...

Tack, Tomas! :-)

Unknown sa...

halloj, detta med sjö får mig att tänka på svanmärkning.
Till min stora glädje har jag hört dig sjunga live och jag ser nu verkligen fram emot att du ger ut din skiva. Detta för att du därmed låter oss andra ta del av din sångtalang - och Inte låter rösten svanmärkas trots att vi här på bloggen rör oss visst i en sjö eller i något slags vattendrag. :)
Så Till kulturfonden; "Show Her the Money" :)

Lady of the Lake sa...

*skratt* Man skulle nästan kunna tro att du nu syftar på den "virtuella ankdammen", men nej, det är nog en annan bloggportal än blog(s)potten... Tack! :-)

Anonym sa...

fantastiskt..! jag väääntar och ju längre väntan desto otåligare blir man... otroligt att man verkar kunna återvända till din låt hur många gånger som helst och varje gång bli lika slagen och gripen; slagen av ditt personliga och gedigna musikhantverk och gripen av den där fragiliteten i framförandet. man känner sig som en hel mänska när man lyssnar till den, helt enkelt!

om inte du får de medel som du behöver för dethär projektet har jag bara en hälsning till Kulturfonden: inkompetensen personifierad!!!

Lady of the Lake sa...

Tack, Pronto! Men månne inte kulturfonden ändå kan sin sak...? ;-)