söndag 10 augusti 2008

goin' bananas!


Ibland stöter man på de märkligaste av fenomen i de vardagligaste av sammanhang. Kan ha något att göra med det barn som finns i familjen. Det ena ledde således till det andra och plötsligt märkte jag att det tydligen var likadant redan på 40-talet! Upplysning åt folket!
----------------------------------------------------------------------------------
Sometimes You run into the most peculiar phenomenon in the most avarage of situations. Could possibly be related to the fact that there is a child in this family. One thing lead to another and suddenly I found out - not much was different in the forties! Education for the people!

9 kommentarer:

Sanna sa...

Påminner mej om "Bananer i pyjamas"-låten som Doppler (Erlend Loes romanfigur) får på hjärnan... Lätt hänt...

larsekorre sa...

Den unge inneboende är måhända en konstnär i vardande? Understöd detta och kanske hans konst blir värdefull OCH han kan försörja sin mor. Men se upp! Han kan bli en Christo, då vet man aldrig vad han har slagit in till jul. Tex en bro, eller ett riksdagshus!

Lady of the Lake sa...

Sanna

Fruktansvärda karaktärer de där pyjamas-bananerna! En tid i livet var det helt enkelt no getting away from them! HUVALIGEN!

Lasse

Ett riksdaghus i julklapp vore väl ändå inte helt fel? Om man får behålla det och bestämma innehållet även efter nyår, liksom? Jag kan tänka mig flera användningsområden för ett riksdagshus. Vad sägs om ett squirrologium t ex? (eller vad det nu kan tänkas heta)

Jodå, min son har definitivt konstnärliga anlag. :-)

Fisken Svea sa...

Vilket stilrent konstverk! Bananer är väldigt användbara, t.ex. som prydnad i kökslampan... Jag letade länge innan jag hittade inlägget, men kolla här: http://www.bloggen.fi/svea/?arkiv=2007-04#blog_78088
;)

Lady of the Lake sa...

Ja! Underbart! Tror att även "vår" banan kunde behöva något "upplyftande"! ;-)

Anonym sa...

Usch, nu fick jag en ful association till bilden... Kan ju skylla på den sena timmen ;) "När bananen står kan det behövas wc-papper"

Lady of the Lake sa...

Mogna bananer har en klar tendens att kännas kladdiga när man skalar dem - helt oberoende av tid på dygnet, åtminstone enligt min egen erfarenhet. Förstod jag dig rätt nu, Klyftan? ;-)

Anonym sa...

Haha! Public service, american style. Den där hade ju passat i Anslagstavlan. Med hälsning från fruktfrämjandet.

Lady of the Lake sa...

Ja, eller hur?!! :-D