torsdag 12 juli 2007

Apple


Med jämna mellanrum pågår det tester och listor i bloggvärlden, och som en halvdirekt följd av det ställdes mig frågan vilken möbel jag skulle vilja vara. Grubblade ett tag och försökte vara både fyndig och elegant, men faktum kvarstår...

Jag skulle vilja vara min egen äppelgröna läsfåtölj! Då skulle jag kanske ta mig mera tid för att läsa, vilket jag gör alldeles för sällan numera. Dessutom är den som en enda stor famn att krypa upp i och syftet är ett enda: att göra läsningen ännu mera njutningsfylld.

Färgen har frambringat både äkta och pressad tillgjord förtjusning hos gästande personer, men min Apple vågar synas och fylla sin plats. Det vill jag också. Vilken möbel vill DU vara?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Just nu, i allt flytt- och alltannatilivet-kaos, vill jag vara min mjukblå soffa, en som bara ligger där och tar det lugnt. Men gärna i samma vardagsrum som Apple, för det goda sällskapets skull, något som jag unnar mig alltför sällan. Eller varför inte en karaff med lite gott rödvin i. Eller ett cafébord. Eller...

Lady of the Lake sa...

Quality time, m a o. Borde inte vara något man "enbart" unnar sig, utan något man prioriterar! :-)Sorgligt nog missar man en del gyllene ögonblick som kunde vara riktigt välgörande bara för att det är så svårt att släppa oron över allt möjligt man ändå inte kan påverka just då...