söndag 13 januari 2008

Balanced behavior

Bättre så?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Bättre eller sämre eller annorlunda men ett är säkert. Det känns väldigt fräscht just nu med tulpaner efter alla gröna barr och hyacinter och julstjärnor och amaryllisar och mossor överallt.

Själv har jag ett stort fång tulpaner som nu efter en vecka torkat ihop och dött väldigt snyggt där de står i sin vas. Jag ska skicka bildbevis *LER*

Lady of the Lake sa...

Please, excuse me while I'm having my daily nervous breakdown...

Tulpaner och lupiner är mina favoritblommor, men den sena amaryllis som vägrade blomma när den borde ha blommat gör sig faktiskt bättre nu när den slipper konkurrera med en 3,5 m hög julgran.

Bildbevis, ja tack! :-)

Anonym sa...

Breakdowna på du så mycket du vill :) En vän till mig brukar när det pockar på som mest, gå ut bakom uthuset och vråla så mycket han orkar. Som så Marks mormor alltid sa; " Det är bara att bryta ihop och gå vidare".

Ja tulpaner gör sig bra även döda. Likaså mörkröd/svarta nejlikor. Men vita amarylliser som håller på och tynar bort är ingen höjdare kan jag konstatera på matbordet.

Jösses att slänga ut 3,5 meter gran. Leka söka granbarr med dammsugaren ända fram till nästa jul?

Lady of the Lake sa...

Jag brukar vråla ikapp med Mike Patton när jag sitter i bilen - den killen kan gorma han! Radio Rock funkar också rätt bra.

Granen barrade inte mer än andra granar och det värsta var faktiskt att få loss alla 360 små julgransljus, ja, fy fasicken vad det är jobbigt med julprydnader. Överhuvudtaget. (Får man skriva så här åt en/flera inredningsmänniska/-or?)

När nyårsdagen passerat ska allt helst bort, tycker jag. Annars blir jag nervös. Fast det är jag nästan hela tiden, these days.

För mycket kaffe.

;-)

larsekorre sa...

Kan inte låta bli... vråla ihop med Mike Patton, pansargeneralens sonson (Har jag för mig) ! Kör du din bil som en sådan vehikel också
(en stridsvagn)?

Lady of the Lake sa...

Nu ska du inte göra narr av Mike, han är min absoluta favoritgaphals!
;-)

http://en.wikipedia.org/wiki/Mike_Patton

... och min bil är en smidig liten japs med enda nackdel att den rostar sönder... och att hastighetsmätaren inte längre fungerar... och att den drar lika mycket olja som bensin... och att fjädringen sedan länge är urkass... och att den med möda kommer att klara sig genom nästa besiktning...

Ja, det var väl allt. :-)