tisdag 1 december 2009

något annorlunda någon gång

Ibland är min tro på människors överlevnadsinstinkt och förmåga att utvecklas så stark att min inställning nästan blir naiv. Missförstå mig inte, min profession är sådan att jag hellre behöver vara den som tror än den som tvivlar, trots att det är åratal sedan jag senast satt min fot i kyrkan. I en av mina vänners Facebook hittar jag följande fundering: "When the world says, ‘Give up,’ Hope whispers, ‘Try it one more time.’" och genast är jag beredd att tro att det till synes omöjliga kanske ändå är möjligt.

Jag önskar att du gjorde något annorlunda någon gång.


----------------------------------------------------------------------------------
Photo: Pierre Gable

3 kommentarer:

Unknown sa...

A Facebook friends comments huh. Well we never know I guess my friend until we do try again. Maybe we will fail and maybe we will succeed. My thinking is that is that it is never not worth it to try.

peace
Philip

Hon som lägger puzzlet sa...

Magkänslan - den spontana reaktionen, är oftast den allra sannaste och mest rätt. Alla gånger jag låtit mig övertygats av förnuftets intellektuella "monologer".. Har det oftast blivit fel.. och insikten har lagt sig till rätta och varit stålskarp. Varför lyssnar man inte mer till sitt inre, sitt spontana glada jag.. ?? Man borde ha lärt sig vid dethär laget.. Beundran för intellektuella färdigheter, är ibland en riktig fallgrop!

Ha det gott! Lev Väl!

Lady of the Lake sa...

Thank You both for Your thoughtful comments! *cyberhugs*

However, I wrote this blogpost in frustration. It's always been a difficult thing for me, being made aware of a tricky situation but not able - or allowed - to do anything about it.
LINK