söndag 8 mars 2009

all I want

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vackert!

Men videon var tragisk. Jag har inte sett den tidigare faktiskt.

Jag sitter ännu o. funderar på vem som dog, eftersom dvärgen stod vid graven. Eller var det bara hans ande?

Lady of the Lake sa...

En av mina absoluta favoritU2låtar - och de är inte få kan jag tala om! Jag har faktiskt uppträtt med den här en gång trots att min käre make ursprungligen nog ansåg att det var att begå lustmord på en så vacker visa: En kvinna framför en U2-låt? Till pianokomp dessutom? Kan väl aldrig sluta väl! ;-)

Nej, jag förstår inte heller vad som hände. Som så ofta när det gäller kärlek.

Anonym sa...

Eller kanske det var så att den vackra kvinnans själ dog när dvärgen dog fysiskt pga sin olyckliga kärlek till henne?? Dvärgen dog fysiskt men levde kvar i anden, men kvinnan dog mentalt fast hon levde kvar fysiskt. Hmmm...

Du, om Johnny Cash kan göra cover på Depech Mode, så kan nog du göra cover på U2 :)

Lady of the Lake sa...

Eller också försökte hon fånga upp honom och krossades... ve och fasa! Inte hade jag tänkt att så här morbida diskussioner skulle uppstå ur en U2-video!

:-)

Jo, med Johnny Cash som gott sällskap har jag nog även för framtiden planer på att göra en och annan oväntad tolkning. ;-)