lördag 31 maj 2008

Lady of the Lake

-----------------------------------------------------------------------------
Ett år har passerat sedan tillblivelsen av "Lady of the Lake" och jag kan inte hindra mig själv från att blicka tillbaka. Jag sätter mig ner för att skriva någon form av sammanfattande inlägg och konstaterar snabbt att orden inte räcker till, alltså kontaktar jag en av de nära vänner jag lärt känna via bloggandet och ber om hjälp. Svaret blir ett hjärtligt tillmötesgående men smått retsamt: "Men komsi komsi så tar jag bilden för den ska vara spektakulär men jag skriver ingen text för den ska du skriva själv". Eftersom det är svårt att bli fotograferad på 130 km:s avstånd bläddrar jag förstrött vidare bland mina egna foton, men hittar egentligen bara bilder jag fått från en annan kär cybervän och som jag just nu mycket hellre hade publicerat. Så kommer jag på att jag gärna hade bloggat en ny sång till er, kära besökare och cyberkompanjoner, men det kan jag inte göra eftersom den utgör material som av nödtvång bör presenteras först i samband med skivreleasen av "Where grace is"...
... och det är ungefär just där och då som jag inser att här behövs egentligen ingen konklusion! Ni som rör er här är med stor sannolikhet ändå medvetna om de dörrar ni hjälpt mig öppna! Mina ögon har ni också öppnat för mycket av den skönhet jag annars aldrig hade sett. Ni har berikat mitt liv och gör det fortsättningsvis. TACK. Tack för att ni finns. Det är min sammanfattning av det här bloggåret.
/Anni
---------------------------------------------------------------------------------
A year has passed since "Lady of the Lake" first saw the light of day and I can not stop myself from looking back. As I'm sitting down in front of my computer in an attempt to write some sort of a summary or synopsis I immediately notice that I can't find the right words to do so, which is why I quickly contact a close friend of mine - once brought to me throught the blogsphere! - to ask for his advise. The answer is hearfelt and obliging, although perhaps a little teasing : "Well, c'mon then, get Yourself over here and I'll shoot the photo 'cause it needs to be spectacular but the writing You'll have to do on Your own, I'm not gonna do it for You". Since the distance between the photographer and the object is 130 km, I continue to look through my own photographs only to find that the images I would really like to post this evening are some photos sent to me by yet another beloved cyberfriend. Then I come to think about how nice it would be to blog a new song I wrote for You, dear visitors and cyber-companions, but I can't because that material is not to be published until the official release of "Where grace is"...
... and it's in that very moment I realize there is really no need for a conclusion! I believe You are already fully aware of the doors You've helped me open! - and you've opened my eyes to a lot of beauty I would have otherwise missed! You have enrichened my life and You do it continuously. THANK YOU. Thank You for being. That's my summary of this Year in the blogsphere.
/Anni

15 kommentarer:

M sa...

Du är en ljuspunkt på den österbottniska slätten. Glad att jag fann din funderingsplats. Glad att dina kreativa projekt fått luft under vingarna!

Våren är en fantastisk tid för förändring och kreativitet. En tid när vi kan jaga våra drömmar!
Http://www.chromewaves.net/mp3/Shearwater-LeviathanBound.mp3

Anonym sa...

Thank you Anni..
Thank YOU for BEING!

Your site is beautiful just like your energy. Your words and your images!

I can't wait to hear more of your beautiful music. I love "Where Grace Is" I have it marked in my favorites and often return to it!!

Energies of Love, Light, and Peace to you Dear Heart!

Anonym sa...

HIPP HIPP HURRAX

Bloggandet har varit porten till många andras fascinerande världar så låt oss göra allt för att motverka bloggtorka även i fortsättningen.

KRAM

Anonym sa...

Tack för att du erbjuder mig och många andra en titt in din vackra och kreativa värld.

Märkliga ting har jag sett, läst och hört under de tre månader jag följt med på din resa. Vi får hoppas den fortsätter i samma vidunderliga stil som tidigare.:-)

Kram

Anonym sa...

would be bloody cold out in blogsphere without your images & words (unfortunatelly I often do not understand) keep on posting pieces of your fascinating world! cu@

Lady of the Lake sa...

M

Tack, M! Ljus behöver vi alla och därför är jag speciellt glad över att DITT ljus når så här långt och "hittar hem"! Tack också för musiktipset! Gillar. Mycket. :-)

Gypsy-Heart

Dear cybersister! - there are lots and lots of thoughts I would like to share with You and I was - and still am! - very happy to be introduced to Your wonderful world of art!

*cyberhugs x 1000*

Ch

KRAMKRAMKRAM på dig min ljuvliga galning till låtsasbror och vad har vi nu riktigt ställt till med! *FLIN*

Oppi

Tack, Oppi! Själv har du bidragit med många underbart vidunderliga underfundigheter och det hoppas jag att du vill fortsätta med även i framtiden! *ler*

... och nej, min resa bli knappast mindre märklig... ;-)

René

The blogsphere could impossibly become cold as long as You stick around and You know it! - and when it comes to language skills Your possible lack of knowledge in swedish is well compensated by those double pairs of eyes in Your forehead. Ya, and the yodeling, of course... ;-)

@2

larsekorre sa...

Tack skall du ha själv! Kom på att jag själv har hållt på med detta i tio månader men har fortfarande inte nått din kvalitet i bilder eller text. När kommer skivan?

Lady of the Lake sa...

Men, Lasse! - du är ju precis som du ska vara! *ler*
Datum för skivsläpp är inte spikat ännu men tidigast i slutet av det här året eller början av nästa.

Anonym sa...

Grattis till ett år. Jag pratade en dag med en underbar syster å vän över en långlunch å kaffe på torget i Borgå om hur bloggandet nog för mig varit det som hållit mig "sane" denna galna vinter. Från att alltid varit kreativ och på något sätt fått utlopp för det hade jag nått total förstoppning och kände mig helt förtorkad. Inuti fanns så mycket, men jag hade tappat bort alla utlopp, alla flöden... Jag tror jag håller på att hitta dem igen. Din var den första blogg jag fastnade för. Det är något här... det är något.

Lady of the Lake sa...

Tack för de orden kära själssyster! Förvånansvärt många sår läks i bloggosfären och kanske finns det lite mer utrymme för det egna existerandet här än IRL. Åtminstone vet jag vid det här laget att jag själv behöver detta rum lika mycket nu som när jag startade "Lady of the Lake" för ett år sedan, och att det här och var i cybergrannskapet finns vänner jag har verkligt svårt att klara mig utan! *kram*

Lady of the Lake sa...

En alldeles särskild hälsning till -S-: Tack för ditt mail! Jag är så oerhört glad för din skull och för de positiva nyheterna från dig! :-) Jag hör av mig mer ingående i ett något senare skede. *KRAM*

Anonym sa...

It´s nice to read, that the cyberspace opened some doors for you. That´s why I always write you my truthfull thought, sometimes raw but always unfiltered. H.

Lady of the Lake sa...

... and I most certainly appreciate that You do, H! Welcome back, by the way! :-)

Hon som lägger puzzlet sa...

Säger som Gardellen sa.. vi har insett att vi är gäster.. i varandras liv. Längre tid, eller kortare. Ibland ofta återkommande.

Lady of the Lake sa...

Kloka ord av en klok man, lånade av en klok kvinna! Kram på dig, Guni! Kollade du förresten in mitt inlägg från 25.5, "emotional landscape" och infogad YouTube? Vyerna i Björks video kunde tänkas tilltala resenären i dig... :-)